Rosnąca potęga LEGO
Duński gigant, producent zabawek i właściciel marki firma LEGO, odnotował na całym świecie w pierwszej połowie br. dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Firma poinformowała, że jej przychody za okres pierwszych sześciu miesięcy do 30 czerwca wzrosły o 23%, osiągając poziom 14,1 mld DKK (1,34 mld EUR). To efekt, m.in. wzmocnienia marki poprzez wprowadzenie nowych zabawek nawiązujących do tematyki Parku Jurajskiego i baśniowych elfów.
Zysk netto firmy we wspomnianym okresie wyniósł 3.5 mld DKK (500 mln EUR), co stanowi wzrost o 838 mln DKK.
Wzrost zysku był znaczny nawet w porównaniu z rekordowym rokiem 2014, kiedy animowany film Lego Przygoda przyczynił się do znacznego zwiększenia sprzedaży. Dyrektor finansowy firmy John Goodwin potwierdził, iż słaba duńska waluta i osłabione euro poprawiły sprzedaż o 5 punktów procentowych. Ponadto zaakcentował, iż firma jest bardzo zadowolona z podstawowej stopy wzrostu w tym samym okresie rok do roku o 18%.
LEGO odnotowało największy wzrost sprzedaży w Azji, gdzie zainwestowała znaczne środki finansowe celem zmniejszenia zależności od rynków w Europie i Ameryce Północnej. Ponadto firma planuje kolejne inwestycje jeszcze w tym roku mających na celu uruchomienie nowej fabryki w Chinach w regionie Jiaxing, z myślą o dostarczaniu zabawek wyłącznie na rynek azjatycki.
Na początku września firma uzyskała dodatkowy bonus w postaci międzynarodowej bezpłatnej reklamy, kiedy Andreas Mogensen, pierwszy duński astronauta, zabrał na pokład rakiety Sojuz 20 figurek LEGO.
Źródło: copenhagen.trade.gov.pl
Fot: copenhagen.trade.gov.pl