Taki wniosek płynie z badania opinii klientów hoteli w całej Polsce pod kątem stosunku jakości oferowanych usług do ceny. Zbadano zdanie ponad pięciu milionów osób korzystających z noclegów w tego typu obiektach.
W ocenie stosunku jakości do ceny przyjęto 10 stopniową skalę, gdzie 10,0 oznacza ocenę najwyższą, czyli odpowiednia cena do jakości i odwrotnie. Na pierwszym miejscu znalazł się Kraków, gdzie hotelarze zdobyli średnio 7,85 punktów. Klienci bardzo dobrze ocenili standard odwiedzanych przez siebie hoteli oraz oferowaną cenę na pokój. W pierwszej piątce znalazła się jeszcze stolica naszego kraju, a także Łódź, Wrocław i Poznań.
Dokładnie dwie setne punktu zabrakło Warszawie do zajęcia pierwszego miejsca, z oceną 7,84 stolica jest drugim miastem w rankingu, gdzie hotele oferują odpowiedni stosunek jakości do ceny. Miasto Łódź otrzymało ocenę 7,81 i uplasowało się na trzecim miejscu. Zaskoczeniem jest opinia klientów wrocławskich hoteli, którzy ocenili zadowolenie ze stosunku jakości do ceny na 7,56 punktu dając tym samym miastu czwarte miejsce. Ostatnie miejsce w ranking zajmuje Poznań z wynikiem 7,42 punktu.
Jeśli chodzi zestawienie międzynarodowych metropolii, prawie osiem punktów, a dokładnie 7,98 zdobyła czeska Praga zajmując tym samy pierwsze miejsce. Pierwszą piątkę zamyka Warszawa z wynikiem 7,84, lepsze od polskiej stolicy okazały się tylko Lizbona, Tallin i Ryga.
Pozostałe wyniki były są dość zaskakujące. Hotele w takich miastach jak Berlin, Wiedeń czy Dublin zdobyły od 7,51 do 7,76 punktów. Pierwszą dwudziestkę, co jest sporym zaskoczeniem zamyka Rzym z wynikiem 7,00 punktów. Jeśli chodzi o hotele spoza Europy, dobry wynik osiągnął przede wszystkim Bangkok. Stolica Tajlandii uzyskała 7,74 punktu zajmując dziewiątą pozycję.
Dość słabo wypadły skandynawskie hotele na czele z Helsinkami, które w ogólnoświatowym rankingu zajęły dopiero 19 miejsce z oceną 7,14. Jeszcze niżej zadowolenie z tego, co zaoferowały hotele za zapłaconą kwotę ocenili goście w pozostałych stolicach Skandynawii. I tak: Sztokholm otrzymał 6,45 punktów, Oslo 6,13 punktów, a Kopenhaga 6,06 punktów. Oznacza to, że jakość w tych hotelach z pewnością nie była warta swojej ceny. Sporo wypadli też hotelarze z Londynu i Moskwy.
Sotpka – źródło informacji: http://rezerwacja.org.pl/
—
Autorem artykułu jest Volve
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.
Fot: sxc.hu